shkolaw.in.ua 1


ХЕРСОНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК № 27


ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ


Знайомство з Декларацією прав дитини”

(Середня група)


Розробила:

Вихователь

Орлова А.В.


2006 р.

Знайомство з Декларацією прав дитини.

Мета: продовжувати знайомити дітей з основами правової свідомості: всі люди на Землі захищені Законом, ніхто не може порушувати Права, записані в Декларації: право на вибір, право на дружбу, право на увагу, а також на захист від приниження, жорстокості.

ХІД ЗАНЯТТЯ


1. На порозі зустрічає Тотошка, у нього послання, на якому знак “Приниження“.

- Що означає цей знак?

Читання послання: “Гінгема вирішила погубити Смарагдове місто. Вона хоче, щоб всі їй підкорювались і щоб завжди була ніч! Врятувати мешканців можуть лише ті, хто знає Права, записані в Декларації прав людини. Допоможіть нам!»

- Що таке Декларація? (Це Закон).

-Діти, що будемо робити? (Підемо на допомогу)

- А як же ми потрапимо в Чарівну країну? ( Відповіді – пропозиції дітей)


2. Звернути увагу на схему в посланні.

- Нам треба знайти чарівні срібні черевички в нашій групі. (За схемою шукаємо срібні черевички)

- Але їх лише одна пара, а нам треба всім попасти в Чарівну країну. Як це зробити? ( Взятися всім за руки).


3. Стукнули підборами, потрапили в Чарівну країну.

- А куди далі? Дивіться – стрілка. Підемо по ній.


4. За стрілочкою підходимо до столу, на якому стоять вода, фарби, пензлі, поролон.

Малювання «Чарівних картинок».

- Діти, оберіть будь-який аркуш з цифрою, що сподобалася, і зафарбуйте його. У кого що намальовано? ( Це мешканці Чарівної країни – Лісоруб, Страшила і Лев).


- Вони хочуть нам щось підказати. Давайте складемо по порядку цифри. (Вийшло слово «Смарагдове»)

- Нам треба йти в Смарагдове місто. Подивіться уважно, в яку сторону нам треба йти?

( Посередині групи до стелі підвішені із зеленого паперу зірочки, птахи, хмари. На підлозі розкладені зелені квіти різного відтінку)


5. Підходимо до круглого столу, на якому намальована зірка. На кожному промені стоїть у вазочці плаваюча свічка і лежить лист:

«Для того, щоб перемогти злу Гінгему, вам необхідно запалити всі свічки. Але вони запаляться лише тоді, коли ви правильно виконаєте завдання. Успіхів вам!».

Під кожним променем лежить конверт із завданням. Конверти різного кольору і пронумеровані.


6. Конверт № 1.

За дві хвилини (пісочний годинник) розкладіть правильно права – символи.

Підказка Страшили:

- праворуч ті права, якими ви користуєтесь,

- ліворуч ті права, які вас захищають.

( Встати треба обличчям до вікна)

- Завдання виконано правильно. Запалюємо одну свічку.


7. Конверт № 2

Підберіть до знаку частину, якої не хватає.

Підказка Лісоруба.

- Цей знак треба закрити знаком «Право дітей на захист, любов, допомогу»

(Діти знаходять знаки-права і закривають зверху знак «Жорстокість»)

- Назвіть, будь ласка, казки, де є жорстокість по відношенню до дітей. («Попелюшка», «Червона Шапочка», «Буратіно» тощо)

- Завдання виконано правильно – запалюємо другу свічку.


8. Конверт № 3.

- З’єднайте точки по порядку. Що у вас вийшло?

Підказка від Лева:

- Назвіть прислів’я про дружбу:

- Не май сто рублів, а май сто друзів.


- Друга пізнаєш у біді.

- Нових друзів набувають, а й старих не забувають.

- Ладному гурту й вовк не страшний.

Запалюємо свічку, якщо завдання виконано правильно.


9. Конверт № 4

- Прочитайте по картинках.

У – умивальник

В – ваза

А- акула

Г – голуб

А- апельсин.

- Знайдіть знак «Право дітей на увагу, піклування.

Питання від чарівниці Вілліни:

- В чому виявляється увага і піклування дорослих про дітей?

- В чому виявляється увага і піклування дітей про дорослих?


10. Підходимо до кувшину з соком і стаканів.

- Це, мабуть, добра чарівниця подумала про нас і приготувала сік. Хочете сік попити? Як його порівну поділити, якщо кружки різні? (Мірною кружкою)

- Діти, уважно подивіться, чи всім вистачило соку? Давайте перевіримо, чи запалиться наша свічка? ( Так/Ні)

- Про кого забули? (Про вихователя)

Діляться соком. Завдання виконано правильно. Запалюємо четверту свічку.


11. Конверт № 5

- Залишилась остання свічка і останній конверт.

«Зберіть знак з частин»

( Знак «Всі мають Права незалежно від…» розрізаний на частини за кількістю дітей)

- Всі на Землі мають однакові права, незалежно від того:

- дитина це чи… (дорослий)

- хлопчик або … (дівчинка)

- бідний або … (багатий)

- говоріть на українській мові або … (англійській, російській тощо)

- живе на півночі або … (на півдні) тощо

- Молодці! Запалюємо свічку.

12. Ось ми й довели Гінгемі, що знаємо Декларацію прав людини, і ніхто не може порушити наші права. Протягніть мені, будь ласка, ліву долоню, яка ближче до серця, і розтопіть теплом свого серця кригу. Як крига розтане в нашій долоні, так і наші добрі серця, бажання допомогти і знання Прав допомогли перемогти зло.



13. Тепер ми можемо повернутися назад в дитячий садок. Станемо навколо столу, візьмемося за руки, стукнемо підборами і… Ось ми вже в нашій групі.


14. Один з гостей дякує за подорож і бажання допомогти мешканцям Смарагдового міста і пригощає дітей цукерками. Цукерок багато.

- Кого ще пригостимо? (Гостей)


15. Я впевнена, що свічки вже можна погасити, тому що ми пам’ятаємо про наші права і намагаємося їх реалізовувати.

Діти гасять свічки.