shkolaw.in.ua 1


Розвиток пізнавальних інтересів та формування творчої активності учнів на уроках фізики з використанням інформаційно-комунікативних технологій

  • м. Івано-Франківськ 2010 р.


Реалізація даного проекту

  • Реалізація даного проекту

  • пов'язана

  • зі стійкою тенденцією зниження рівня шкільної підготовки з фізики, яка позначилася в останні роки, актуалізує розробку нових продуктивних мотиваційних механізмів, які б сприяли залученню до навчання учнів школи, оскільки саме цей віковий період є ключовим для формування пізнавального інтересу



Учасники проекту:

  • Оленюк Людмила Іллівна, вчитель фізики Івано-Франківської №25 ЗОШ І-ІІІ ст.

  • Абрамович Людмила Олександрівна, вчитель фізики Рожнятівської ЗОШ І-ІІІ ст. Рожнятівської районної ради

  • Когутяк Ганна Володимирівна, вчитель фізики Івано-Франківської №21 ЗОШ І-ІІІ ст.

  • Розбицький Микола Леонтійович, вчитель фізики Тяпчанської ЗОШ І – ІІІ ст. Долинської районної ради

  • Мазурів Михайло Михайлович, вчитель фізики Стебницької ЗОШ І-ІІІ ст. Тисменецької районної ради

  • Левицька Людмила Романівна, вчитель фізики Надвірнянської №2 ЗОШ І-ІІІ ст.

  • Хромей Оксана Василівна, вчитель фізики Озерянської ЗОШ І-ІІ ст. Тлумацької районної ради




Мета проекту:

  • Показати роль ІКТ у процесі формування творчої активності учнів та розвитку у них пізнавального інтересу до предмету через:

  • 1.Творчий пошук шляхів формування інформативної компетентності, що відповідає завданням інформаційній технології.

  • 2. Удосконалення вміння учнів створювати презентації з використанням програми Microsoft Office Power Point, набуті на уроках інформатики.

  • 3. Розробка презентації до уроків та позакласних заходів вчителями та учнями.




Вивчення пізнавальних інтересів та формування творчої активності на уроках фізики



Питання, на які учні відповідали:

  • чи любите ви фізику?

  • як ви до цієї науки ставитесь?

  • чи читаєте ви вдома підручник?

  • чи читаєте ви додаткову літературу з фізики?

  • чи цікавитесь ви новинками фізики на відповідних сайтах Інтернету?

  • які уроки вам найбільше подобаються?

  • з чим ви асоціюєте фізику?

  • які ваші успіхи у пізнанні цієї науки?

  • ваші побажання, щодо покращення навчального процесу



Результати проведеного в школі опитування:



Перша група учнів ( приблизно 32%) написала, що вони вчать фізику бо :

  • «так треба»;

  • «щоб батьки не сварили»;

  • їх у фізиці найбільше зацікавлює те, що її можна ніби пощупати;

  • читання самого підручника, а особливо якоїсь додаткової літератури чи навіть перегляд тематичних сайтів Інтернету їх не цікавить.



Друга група учнів (це – близько 57%) написала:

  • «фізика – дуже потрібна наука»;

  • «фізика – легка і цікава наука».

  • їм цікаво на уроках;

  • фізика їм “подобається”;

  • подобаються тільки окремі питання курсу фізики;

  • вони цікавляться дослідами;

  • їм потрібна допомога вчителя;

  • їм цікаво слухати вчителя.

Третя група учнів (8%) написала:

  • їм дуже цікаво на уроках фізики;

  • розуміють необхідність вивчення цієї науки;

  • віддають перевагу дослідам;

  • читають додаткову літературу та підручник;

  • цікавляться тематичними сайтами в Інтернеті;

  • у цих учнів глибші знання з фізики.



Учні четвертої групи(3%) написали:

  • планують в подальшому вибрати саме таку професію, яка безпосередньо і тісно була би пов’язана із фізикою;

  • дістають велике задоволення від занять з фізики,;

  • постійно прагнуть розширити свої знання в ній, поглибити їх;

  • систематично досліджують в Інтернеті новинки розвитку фізики;

  • читають додаткову літературу;

  • досліди втрачають для них переважаюче значення перед іншими видами роботи;

  • навчання для них є творчою працею.



Очікувані результати:

  • Активізація пізнавальної діяльності учнів

  • Підвищення інтересу до вивчення фізики

  • Розвиток інтелектуальних і творчих здібностей учнів;

  • Формування навичок самостійної роботи з додатковими джерелами;

  • Формування і вміння генерувати ідеї.

  • Формування інформативної компетенції вчителя та учнів.



Реалізація проекту

  • Розвиток пізнавальних інтересів та формування творчої активності учнів на уроках фізики з використанням інформаційно-комунікативних технологій



Формування творчої активності на уроках фізики методом математичного моделювання



Конспект уроку в 10 класі

  • Тема: Сила пружності. Закон Гука.

  • Мета: Дати поняття про силу пружності,

  • причини її виникнення, розглянути закон

  • Гука для різних випадків, застосування

  • сили пружності.

  • Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

  • Демонстрації: 1. Таблиця “Сила пружності.

  • Закон Гука”.

  • 2. Пружина динамометра.



План уроку:

  • Повторення з попередніх тем трьох законів Ньютона.

  • Повторення з курсу 8 класу деформації та їх види (розтяг, стиск, кручення, зсув).

  • На основі повтореного матеріалу будуємо фізичну модель деформації як явища, її види та особливості. Задаємо питання, де ці види деформацій ми зустрічаємо в природі та використовуємо в побуті і техніці.

  • Аналізуємо отриману фізичну модель деформації і вводимо поняття сили пружності.

  • Досліджуємо причини її виникнення (молекулярний рівень).





Задача.

  • До пружини динамометра підвісили тягарець масою 100г, причому пружина видовжилась на 13мм. Визначте жорсткість пружини.

Повторити види похибок лабораторних досліджень та методи їх знаходження.

  • Повторити види похибок лабораторних досліджень та методи їх знаходження.

  • 12. Домашнє завдання:7.

  • 13. Додаткові умови до задачі, яку учні будуть розв’язувати на уроці.

  • Задача.

  • Знайти початкову довжину пружини динамометра, якщо після того, як до неї підвісили тягарець масою 350г, її довжина становила 14см.



Приклад розв’язування задачі з фізики методом математичного моделювання



Задача

  • Горизонтальний циліндр завдовжки 76см поділений на дві частини тонким рухомим поршнем. Права частина заповнена киснем, а ліва – вуглекислим газом. Температура і маси обох газів однакові. На якій відстані від правого кінця циліндра розташований поршень?



Розв’язування.









Математична модель даної задачі:



Відповідь: Поршень розташований від правого кінця циліндра на відстані 32см.