shkolaw.in.ua 1

Урок №6


Тема. Колір і фарби. Художні техніки
Завдання

Вивчення художньої техніки акварельного живопису. Виконання вправ.
Мета

Ознайомити з техніками акварельного живопису: лесування, монотипія, штампування, техніка розділення.

Розвивати уміння та навички використання різних прийомів та технік малювання фарбами.

Виховувати зацікавленість до предмета як до вчителя життя.
Тип уроку

Засвоєння нових знань.
Обладнання

матеріали: альбом, фарби (акварельні), пензлі, баночка з водою, кахлі.

візуальний ряд: П. Сіньяк «Пристань у марселі»; Т. Яблонська «Весняне сяйво», дитячі роботи.

літературний ряд: «Казка про Пензлик» О.В. Константинова.
Очікувані результати

Наприкінці уроку учні повинні:

Знати

Особливості художніх технік: лесування, техніка розділення, монотипія, штампування.

Вміти

Виконувати композиції в одній із художніх технік за вибором учня.
Хід уроку
І. Організація уваги учнів та проголошення теми уроку
ІІ. Хвилинка психологічного розвантаження

Гра «Чарівна торбинка»


  • В мене є чарівна торбинка у якій можна заховати усі негативні емоції – злість, гнів, печаль. А з неї взяти позитивні емоції – задоволення, радість.

  • Що б ви хотіли взяти з чарівної торбинки? Чому?


IІІ. Актуалізація опорних знань

Перегляд та оцінювання домашніх робіт з теми «Настрій»

  • Індивідуальна робота

- візуальні тести (2 учні)

- робота зі схемами коло дошки (2 учні)

  • Образотворчий диктант (Якщо твердження правильне ставимо «+», якщо хибне «-» .)



    1. Колір – це основний засіб виразності живопису.


    2. До хроматичних кольорів відносяться: червоний, жовтий, зелений, білий, синій, чорний.

    3. Картини, в яких колір і пластика емоційно впливають на глядача викликають асоціацію, пробуджують уяву, навіть якщо зображення безпредметне називають сюжетним.

    4. Контраст створюється при поєднані червоного й оранжевого кольору.

    5. Синій + жовтий = зелений.

    6. Тон – ступінь насиченості кольору.

(Взаємоперевірка та оцінювання.)
ІV. Мотивація навчальної діяльності

Учитель

  • Давайте з вами завітаємо до королівства Акварелія.

У королівстві Акварелія жив веселий принц Пензлик. Тітонька Палітра завжди вчила його гарних манер , а фарби дуже раді були йому служити. Найулюбленішим заняттям Пензлика було малювання. Що тільки він не намагався намалювати: і натюрморти з вазами та фруктами, і заморських птахів, і пейзажі, і навіть портрети.

Тітонька Палітра кожного ранку заводила Пензлика у велику залу, де як килим, був розстелений великий аркуш паперу. Слуги Фарби з веселим гомоном вбігали в залу, чикаючи, поки принц Пензлик вмокне свій густий чубчик у Фарбу і почне плавно і ніжно танцювати, створюючи нову картину. Тітонька Палітра строго слідкувала за роботою і робила зауваження то Фарбам, то веселому Пензлику. В решті-решт принцу набридло слухати її нудний голос, і він вирішив трохи повеселитися. Замість того, щоб плавно пересуватися по білому аркушу, Пензлик почав весело стрибати по паперу. І о чудо! У нього з’явився зовсім новий малюнок. Новою була техніка виконання. Малюнок, виконаний мазками, був схожий на мозаїку.

  • Це, діти, казка. А насправді така техніка малювання з’явилася у Франції в ХІХ ст.


V. Вивчення змісту нових понять

  • З якою технікою ви вже знайомі?

  • Як вона виконується?

Завдання


(заздалегідь підготовлені учні-консультанти (4) за допомогою карток з алгоритмом виконання та наочності матеріалу пояснюють матеріал групам. Через деякий час групи обмінюються учнями-консультантами)
VІ. Виконання вправ на оволодіння художніми техніками

Робота з картками (додаток 4)
Техніка лесування

  • Акватипія

Техніка розділення

Штампування

VІ. Рефлексія

  • З яким настроєм ви працювали на уроці?

  • Що сподобалося?

  • Чи виникли у вас труднощі?


Учитель демонструє завершені роботи в різних акварельних техніках

Оцінювання учнівських робіт відбувається за рівнями: – високий, – достатній, – середній)

VІІ. Домашнє завдання

Створити композицію в одній з художніх технік за самостійно обраною темою.