shkolaw.in.ua 1


Тема уроку:
Розвиток культури

Мета уроку: Узагальнення знань з теми '"Розвиток культури''; розвивати вміння учнів використовувати різні джерела знань: документи, науково-популярну літературу, періодичну пресу; за допомогою нестандартної форми уроку привернути любов учнів до предмету.

Обладнання уроку: Карта

Тип уроку: Урок-гра ''Щасливий випадок"

Хід уроку

Вчитель.
Сьогодні ми проводимо з вами урок-гру "Щасливий випадок1'. Нагадаю умови гри.

Клас поділений на дві частини: гравці (2 команди, які були попереджені за тиждень до гри для того, щоб підготуватись) та уболівальники.

За кожним конкурсом буде слідкувати . стежити суддівська колегія та оголошувати результати. Уболівальники теж мають право брати участь у деяких конкурсах і за відповіді будуть отримувати підкови різного кольору ("червону", "жовту", "зелену", "синю", що відповідає балам "12", "11", "10"; "9", "8", "7"; "6", "5", "4"; "З", "2", "1"). Якщо серед уболівальників будуть такі, що одержали три підкови, вони можуть отримати відповідні бали.

А зараз я прошу команди зайняти свої місця і оголошую перший конкурс "Привітання".

Команди нам представляються і ми дізнаємось, хто вони такі.

Максимальна кількість батів за цей конкурс - "5". Вчитель. Поки судді радяться, невеличка зарядка для уболівальників.

Я називаю вам дати, ви мені - події.
а) 1927 р.; б) 1937 р.; в) 1939р.

Відповіді.

а) Американський пілот Чарльз Ліндберг здійснив перший трансатлантичний
безпосадочний авіапереліт.

б) Радянські авіатори В.Чкалов, Г.Байдуков, О.Бєляєв здійснили переліт за
маршрутом
Москва - Північний полюс - Ванкувер.

Судді говорять результат. Вчитель. Наступний II конкурс - "Далі". Після мого запитання команди дають миттєву відповідь, якщо не знають її, говорять "Далі". Ви можете заробити максимальну кількість балів - "10". Оскільки питань теж буде 10.


I команда

1. Коли набув поширення міжнародний педагогічний рух "нове виховання"? (30 – ті рр.)

2. Яку він отримав назву в Німеччині? (Педагогіка реформ)

3. Яку назву він отримав у США? (Прогресивізм)

4. Яку мету ставили педагоги - прихильники "нового виховання"? (Оновлення школи й виховання на підставі врахування інтересів дитини у конкретний час. за конкретних умов)

5. Хто, де і коли заснував першу вальдорфську школу? (Рудольф Штайнер, в м. Штуттгарті, у 1919 р.)

6. Скільки років навчалися діти у вальдорфській школі? (12 р.)

7. Де вперше застосовано лабораторний план навчання? (США)

8. В якій країні вперше було розроблено й видано спеціальну систему математичних і хімічних знаків? (Німеччині)

9. З якою країною пов'язана діяльність О.Шпенглера? (Німеччиною)

10. З якою країною пов'язана діяльність Б. Рассела? (Великою Британією)

II
команда

1. З якою галуззю науки пов'язана діяльність Макса Планка? (фізикою)

2. Хто був автором теорії відносності? (А.Ейнштейн)
3. Завдяки чиїм відкриттям у галузі фізики у ЗО - х рр. стало реальним отримати атомну-енергію? (Нільсу Бору та Ернесту Резерфорду)

4. Хто довів, що при ланцюгові реакції поділу ядер урану вивільняється атомна енергія? (Енріко Фермі)

5. Яке відкриття здійснило подружжя Кюрі? (Явище радіоактивності)

6. Коли і хто винайшов пеніцилін? (1928 р. О.Флемінг, Г.Флорей)

7. Хто досліджував імунну систему людини? (К.Ланштейн)

8. Хто створив кулемет максим? (Максим Хайрем Стівенс)

9. Хто створив револьвер наган калібру 7,62 мм? (Л.Наган)

10. Хто і коли створив першу телевізійну трубу? (30 - ті рр. В.Зворикін)
Оголошуються результати другого конкурсу.

Вчитель. Наступний третій конкурс "Запитайко - відповідайко".

Я роздаю командам написані на аркушах опорні слова та словосполучення - історичні


терміни, за допомогою яких:

I команда повинна охарактеризувати літературний напрям - література "втраченого
покоління" (20 - 30-х рр.; безглуздя війни, фізичне й моральне каліцтво її учасників,
втрата цілого покоління, Анрі Барбюс, Ернест Гемінгвей)

II команда повинна охарактеризувати літературний напрям "модернізм1' (остання
третина XIX ст., зрілий модернізм, "мистецтво сучасності". Марсель Пруст, Франц Кафка)

Вчитель. Поки команди працюють ми поговоримо з уболівальниками

Я читаю текст, а ви відповідаєте про кого йдеться мова. "... Він був родоначальником літературного напряму в СРСР соціалістичного реалізму'\ (Максим Горький)

"... страхітливі роки єжовщини вона зобразила в поемі "Ке§иіет', ("Реквієм")." (Анна Ахматова)

Далі оголошуються результати третього конкурсу. Вчитель. Зараз команди повинні показати свої знання в хронології. Тому IV конкурс називається "Події, події, події". Ви отримуєте картки, в яких потрібно заповнити хронологічну таблицю. Максимальна кількість балів за IV конкурс - "5"
I команда ІI команда

Подія

Дата




1932 р.

III зимові Олімпійські ігри - Лейк-Плесид







1928 р.

II зимові Олімпійські

ігри - Сент-Моріц





Подія

Дата




1896 р.

І зимові Олімпійські ігри - Шамон







1928 р.

XI літні Олімпійські ігри - Берлін






Відповідь

Подія

Дата

Відновлення проведення Олімпійських ігор

1896 р.

І зимові Олімпійські ігри -Шамон

1924 р.

IX літні Олімпійські ігри -

Амстердам

1928 р.

XI літні Олімпійські ігри -Берлін

1936 р.

Подія


Дата





X літні Олімпійські ігри - Лос-Анджелес

1932 р.

III зимові Олімпійські ігри - Лейк-Плесид

1932 р.

IX літні Олімпійські ігри -Амстердам

1928 р.

II зимові Олімпійські ігри - Сент-Моріц

1928 р.

.

Вчитель. Увага! Для уболівальників завдання на дошці.

Перед вами ребус, в якому зашифровані імена діячів культури, яких ми вивчали. Знайдіть ключ і прочитайте, якомога більше імен.


ч

і

л

а

м

ь

п

о

а

о

с


р

ж

о

н

і

п

а

ч

і

к

г

к

а

п

с

л

а

д

є

і

б

н

р

р

а

н

с

о

и

б

і

с

є

н

о

н

в

у


к

і

л

п

м

и

р

й

л

к

о

к

д

в

к

а

н

у

н

(Читайте згори донизу - знизу - вгору на наступну вертикаль).

Вчитель. Ми переходимо до V конкурсу, який називається "Ти мені - я тобі".

Команди по черзі задають один одному по 3 питання.

Максимальна кількість балів за цей конкурс - "З".

Питання І команди.

Яка емблема Олімпійських ігор? (5 переплетених кілець (синього,

червоного, жовтого, зеленого, чорного кольорів)).

Який Олімпійський прапор? (Білого кольору із зображенням п'яти

переплетених кілець)

Який девіз Олімпійських ігор? ("Швидше, вище, сильніше")

Питання II команди

Хто був ініціатором відновлення Олімпійських ігор? (де Кубертен) Коли і де відбулися І зимові Олімпійські ігри? (1924 р. Шамон) Коли було відновлено олімпійські ігри? (1896 р.)

А зараз ми проведемо останній конкурс ''Гонка за лідером". В ході якого визначається команда - переможець. Це конкурс капітанів. Максимальна кількість батів - "З"


Питання для І команди

1. На який час припадає творчість представників "втраченого покоління" (20-ті рр.)

2. Коли відбувається дальший розвиток модернізму в літературі? (20 - 30-ті рр.)

3. Коли критичний соціалізм втратив домінуюче становища в світовій літературі, як напрям? (Початок XX ст.)

Питання для II команди

1. Які були течії в розвитку мистецтва? (абстракціонізм, супрематизм, раціоналізм, функціоналізм).

2. Хто був засновником постмодернізму в живописі? (Поль Сезан)

3. Хто був засновником кубізму в живописі? (Пабло Пікассо)

Судді оголошують результати.

Вчитель. Ось і визначився переможець. Сьогоднішній урок був для них дійсно щасливим випадком. Але я хочу побажати всім нам залишатися оптимістами і вірити в те, що у нашому житті обов'язково буде мати місце "щасливий випадок".

Оголошуються бали, отримані учнями на уроці.