shkolaw.in.ua 1

Тема уроку . Ознайомлення з поняттям « множина»


Мета уроку. Познайомити учнів з поняттям « множина»;

навчити розрізняти якими можуть бути

множини;навчити визначати спільні

ознаки об’єктів множин; формувати вміння

здійснювати вибір у прикладній програмі;

вміння аргументувати свої відповіді; розвивати

логічне й образне мислення; виховувати дбайливе

ставлення до свого здоров’я та обладнання в

кабінеті інформатики.


Хід уроку.


  1. Організаційно-мотиваційний етап.

ДЕВІЗ УРОКУ :

«Думаємо колективно,

Працюємо оперативно,

Сперечаймось доказово,

- це для всіх обов’язково»

А) Робота над загадками. Гра « Впізнай відгадку на малюнках»

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
В неї довгий сірий хвіст,

До курсору має хист. (Комп’ютерна мишка )
Він покаже все на світі:

Що малюють, пишуть діти,

Грають як і що співають,

І як пошту відправляють.

Все, що є відображає,

Без нього ПК немає! (Монітор)
Сотня клавіш, різні знаки

Спершу учні – небораки,

А тепер раз – два і готово

Відстукали слово.

Ось де пальцям фізкультура

І це все – ......(клавіатура).

- Які пристрої введення інформації були відгадками у загадках? ( Миша, клавіатура)

- Які ще пристрої введення інформації вам відомі? ( сканер, мікрофон)

- Які пристрої виведення інформації знаєте? ( Монітор, колонки, принтер)

Б) Бесіда.

- Для чого ми вивчаємо інформатику?

- Де знання отримані на уроках інформатики можна застосувати у житті?


В) Повторення правил поведінки в кабінеті інформатики. ( презентація учителя) (Додаток №1)

- Які правила можна додати?

Г) Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми здобудемо ще один скарб і покладемо його у скриню понять. На уроці будемо працювати практично за комп’ютерами, у зошиті. Повторимо якими клавішами можна керувати курсором, перевіримо вміння записувати рух об’єктів.

Після уроку діти зможуть:


  • оперувати поняттями « множина», « об’єкт»;

  • розрізняти якими можуть бути множини;

  • визначати спільні ознаки об’єктів множин;

  • аргументувати свої висновки;

  • здійснювати вибір у прикладній програмі.

На урок інформатики вам знадобиться зошит, ручка, олівець.

  1. Повторення раніше вивченого матеріалу.

А) Інтерактивна вправа « Аукціон знань»( робота з поняттями)

- Які з понять вам відомі. Поясніть.

Б) Повторення правил роботи за комп’ютером.

В) Графічний диктант. ( по картках 1 варіант)

Підготовча вправа. ( по схемах) « Впізнай напрямок»






ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ

1 ВАРІАНТ

УГОРУ-2

ПРАВОРУЧ-2

УНИЗ-2

ПРАВОРУЧ-2

УНИЗ-2

ЛІВОРУЧ-6

УГОРУ-2

ПРАВОРУЧ-2
ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ

2 ВАРІАНТ

УГОРУ-2

ПРАВОРУЧ-2

УНИЗ-3

ПРАВОРУЧ-2

УГОРУ-3

ПРАВОРУЧ-2

УНИЗ-2
Г) Комп’ютерний диктант ( за комп’ютером на зупинці « Виконавець» « Олівець» за картками 2 варіант)

Діти, той хто справиться , піднімайте сигнальну картку, я перевірятиму.

РЕЖИМ « ПЕРЕМІСТИТИ»

ПРАВОРУЧ-2

УНИЗ-2

РЕЖИМ « МАЛЮВАТИ»

ПРАВОРУЧ-1

УГОРУ-1

ПРАВОРУЧ-2

УНИЗ-2

ЛІВОРУЧ-2

УГОРУ-1

УНИЗ-1

ПРАВОРУЧ-1

УНИЗ-1

ПРАВОРУЧ-1

УНИЗ-3

ПРАВОРУЧ-2

УНИЗ-2

ЛІВОРУЧ-1

ПРАВОРУЧ-1

УГОРУ-2

ПРАВОРУЧ-2

УГОРУ-2

ЛІВОРУЧ-4

Перевірити

Натиснути команду « Назад».

Фізкультхвилинка для очей.

Д) Перевірка домашньої роботи в зошитах. ( сторінка 16)

ЗАВДАННЯ 1




ЗАВДАННЯ 2







Е) Гра « Увага»

Є) Гра « Назви одним словом»

Яблуня, береза, ялина, дуб…- дерева ;

Заєць, корова, коза, вовк…- тварини;

Сканер, принтер, системний блок, клавіатура…- пристрої комп’ютера.


  • Чому ці слова можна об’єднати?

- Які у них спільні ознаки?

Ж) Фізкультхвилинка.

Якщо ви погоджуєтеся з моїм висловом - плескайте в долоні. Якщо ні - стукайте ніжками.

В клас комп’ютерний спітнілі

Ми вбігаємо щосили.

Витри старанно взуття,

Нам не потрібне сміття…

За улюблений комп’ютер

Падаєм, мов спілі фрукти…

А щоб сісти нам за парту,

Вчитель нам дає команду

Ти підсунь дисплей близенько

І шнури поправ хутенько…


Від екрана ти відсядь

Сантиметрів на 50…

Я дротів не зачіпляю

Правило це я добре знаю…

Як відчую щось горіле,

Промовчу я всім на диво…

В електронний клас науки

Сміло входь!

Лиш вимий руки.

3. Робота над новим матеріалом.

А) Робота за серією малюнків. ( ІГРАШКИ)



- Як ми можемо назвати 1 словом ці об’єкти? Що у об’єктів спільного?

- Групу цих об’єктів будемо називати множиною.

МНОЖИНА- це група об’єктів , які мають спільні ознаки.

У скриньку понять кладемо свиток зі словом МНОЖИНА

Б) Робота за малюнками. ( комп’ютер)



- Яку назву можна дати множині? Чому це множина? Які спільні ознаки можна назвати? Скільки об’єктів було у Множині Птахів? ( 4)

Наведіть самостійно приклади множин.

В)Робота за індивідуальними картками. ( КВІТИ)


- Яку назву можна дати множині? Чому це множина? Які спільні ознаки можна назвати?

- Яку квітку занесено до червоної книги?

Г) робота за серією малюнків ( ШКІЛЬНЕ ПРИЛАДДЯ )



- Яку назву можна дати множині?
Додаю ще один об’єкт. ( ТЕЛЕФОН)



- Чи можу я тепер назвати цю множину – множиною шкільних предметів?

- Який елемент зайвий?( Телефон ) Правильно, він не належить до множини ШКІЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ.

Різні об’єкти можуть належати або не належати множині.

- Які об’єкти належать до множини ШКІЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ?

- Які об’єкти не належать до множини ШКІЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ?

Г) Робота за серією малюнків. ( ПОБУТОВИХ ПРИСТРОЇВ)



- Які об’єкти належать до множини побутових пристроїв?

- Які об’єкти не належать до множини побутових пристроїв?

Д) Рухавка. Гра « Шкала настрою»

Найвищий бал настрою 5 . Якщо у вас добрий настрій, вам цікаво і комфортно працювати зараз на уроці, ви будете вставати тоді, коли я назву число 5, якщо ж у вас тривожний стан, ви засмучені ви будете вставати, коли я буду називати шкалу саме вашого настрою.


Оцініть свій настрій.

Учитель називає числа від 1до 5. Діти встають співвідносно своєму настрою.

Е) Робота по схемі.

МНОЖИНА
Скінченна нескінченна « порожня»
Розглядаємо першу групу малюнків. Яку назву дамо множині? Чи можна перерахувати усі об’єкти цієї множини? Таку множину називаємо скінченою. ( МНОЖИНА ПРОДУКТІВ)



Розглянемо другу групу малюнків.



Яку назву дамо множині? Чи можна перерахувати усі об’єкти цієї множини? Таку множину називатимемо нескінченою. (МНОЖИНА НАТУРАЛЬНОГО РЯДУ ЧИСЕЛ)

Розглянемо третю групу малюнків.


Хто зображений на малюнках? Яку назву дамо множині? А якщо я зміню назву на Динозаври, які живуть у наш час, чи зможемо ми перерахувати динозаврів, що живуть поряд з нами? Чому? Таку множину будемо називати порожньою. МНОЖИНА ДИНОЗАВРІВ


Є) робота у зошиті.( сторінка 17)

ЗАВДАННЯ 1


  • У скільки різних груп можна об’єднати усі об’єкти, що зображені Які множини зображені?( Множина собак, множина птахів)

  • Чи можемо перерахувати об’єкти цих множин? До якої множини будемо відносити множину птахів? Множину собак?

  • Під яким номером зображені об’єкти, що належать до множини собак? ( 1, 4, 5)

  • Під якими номерами зображені об’єкти, що належать до множини птахів? ( 2, 3, 6)




  • Як потрібно відноситися до тварин?



ЗАВДАННЯ 2

Гра « Хто найуважніший»

Порахуйте усі трикутники, які зображені на малюнку.

Запишемо відповідь у трикутник, що знаходиться на коробочці, що позначає множину усіх трикутників. ( 12)




ЗАВДАННЯ 3

Давайте підпишемо назви множин.

Проаналізуйте спільні ознаки і скажіть яку назву дали множині. Чому? Що називаємо множиною?




Словникова робота

Листя листи

  1. Пояснення домашнього завдання.

А) робота з геометричним пеналом.

Покажіть трикутник, прямокутник, овал квадрат. Яку фігуру називаємо квадратом?

Б) Робота в зошиті ( сторінка 18)

Потрібно порахувати кількість квадратів. Записати потрібно у хатинку, що позначає кількість квадратів . Використати для цього можна любий квадрат будиночка( 13)

  1. Практична робота. Робота з комп’ютерною програмою « Шукачі скарбів» . Зупинка « Множини « Множина 1»




В парі повинні виконати 6 завдань. Працюєте по черзі. Алгоритм роботи на дошці.

Множини

Множина 1

Користуєтеся стрілками. Аналізуєте множини, спільні ознаки, розташовуєте об’єкти в потрібну множину. Натискаєте кнопку ГОТОВО.

А) демонстрація учителя.




Б) демонстрація роботи з комп’ютерною програмою бригадам.



В) самостійна робота в парах.

Г) оцінювання та аналіз самостійної роботи за комп’ютером.

6. Релаксація.

Слухання музики.


  1. Підсумок уроку. Інтерактивна вправа « Дерево підсумків»

У дітей два кольори листочків. Жовтий листочок – позитивні враження, червоний - матеріал уроку важкий, незрозумілий.

- Яке поняття на уроці вивчили? Що таке множина? Якими можуть бути множини?

- Що на уроці ми встигли зробити?

- Що на уроці було найбільш важливим? Де будемо використовувати отримані знання?

- Чи зможете самостійно виконати домашнє завдання?