shkolaw.in.ua 1
НВК: «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №22 –


багатопрофільний ліцей»


Захід до Тижня енергозбереження
Допоможемо природі .

Збережемо природні ресурси

учитель 4-А класу

Кальченко Л.М

2009-2010 н.р.

Тема: Допоможемо природі .

Збережемо природні ресурси.

Мета: ознайомити учнів з природними ресурсами, способами їх збереження,

значенням їх в житті людини, виховувати економність, почуття

відповідальності, бажання зберігати електроенергію.

I Мотивація навчальної діяльності.

Складіть слова: да во, гілля ву, де ви ре на, заг, натаф.

II Повідомлення теми і мети.

Дізнайтесь як и можемо допомогти природі, щоб було

достатньо води, паперу електроенергії.

(ЕКОЛОГІЧНА СТОРІНКА)

III Бесіда. Вступне слово вчителя.

Що відноситься до природних ресурсів?

Вода, кам’яне вугілля, газ, нафта, золото, ліс, руда.

Людство вже давно використовує їх. Дедалі на Землі цих ресурсів стає менше.

Щоб нашим нащадкам можна було жити на планеті, треба економно розходувати природні ресурси. А як?
До нас завітала Крапелька.

КРАПЕЛЬКА. Добрий день. Ми з вами зустрічались.

Хто до сьогодняшнего дня не зустрічався з нею?

Для чого нам потрібна вода? (Вмиватися, готувати їжу, прати, відпочивати.)

Яке прислів’я ви знаєте?

Вода – це життя!

ІНФОРМАЦІЯ. КРАПЕЛЬКИ

На Землі води дуже багато. Моря, океани, річки, озера. Але не вся вода може бути використана. Чому? (солона).

Найбільші запаси – айсберги, але вони танути. Запаси прісної води зменшуються.

Як лине можна зберегти?


(ВІТПОВІДІ)

ВЧИТЕЛЬ. Нам без води не можна обійтися. Давайте запросимо її до нас в дім. Звідки вона до нас прийшла (з природи).

Послухайте який шлях проходить вода.

1.Воду збирають у водосховище.

2.Ії очищають.

3.Додають хлор.

4.Піднімаютьв водонопорні баки – і ось вона в квартирі. .

Довгий шлях зробила Крапелька. А якою ми відпускаємо її?

Дослід: Піднялися в ранці, почистили зуби, поснідали,

витерли стіл, вимили посуд, в вечері

малювали.

Банк а з водою – Крапелька, яка я стала?

Що треба зробити? (очистити)

Завдання крапельки.

Я побачила що ви – мої друзі!

Що ви можете для мене зробити?

(Пишуть на Крапельках).

Коли чистимо зуби використовують стакан, щоб прополоскати рот.

Вчитель. Вода також добуває для нас електроенергію.

Існують гідроелектростанції, які здобувають енергію

за допомогою води;

теплоелектростанції, які здобувають енергію, спалюючи вугілля, газ, атомні електростанції, які працюють за допомогою атомної енергії.

Уявіть, що зникла електроенергія, як би ми тоді жили?

СЛОВНИК.

1.Відключайте воду, коли розмовляєш по телефону.

2.Полагодити крани, які відпадають

3.Прати білизну тільки коли повна машина.

4.Приймаючи душ, відключай воду, а не тримай постійно відкритою.

(Відповіді дітей)

Прибори які працюють на електроенергії?

Що значить раціонально використовувати електроенергію?

Чи можна економити електроенергію?

Як ви вдома її економите?

(Розповіді дітей, наведення прикладів).

Таким чином, використання електроенергії потребує економної і підприємствами і людьми. Існує багато побутової техніки і треба раціонально користуватися нею.

Загадки від промінчика. (18-19).


Використовуйте.

Спробуємо надати корисні поради, яку економічно розходувати електроенергію:

1. Взяти за звичку завжди виключати світ в кімнаті, якщо там нікого немає.

2. Не залишай працюючий телевізор,

3.Частіше потирай пил на лампочках.

4. Не тримайте квартирки завжди відчиненими.

5. Разом з батьками розставити правильно меблі. Наприклад, не ставити меблі коло батареї – це потребує більше тепла для обігріву кімнати.

6. Використовувати вдома економічні обігрівачі, лампи.

7.Регулярно розморожувати морозильну камеру.

8. Утеплити вікна, балкони,

Це цікаво. Розповідь Даринки Вініцької.

Рефлексія. Практичні поради.

1. Електроенергія – благо для людей.

2. Економічне використовування світла – збереження природи.

3. Аномія енергії – економія грошей.

4. Без води – нема життя.

Підсунемо заняття.

Діти , чого ви навчилися сьогодні?

Чому треба берегти природні ресурси?