shkolaw.in.ua 1

Виховни години – тренінги


в 5 класі для учнів 10-ти 11-ти років

за програмою «рівний – рівному»

(3 виховні години)

Тема: «Я вчуся спілкуватися»

Мета: визначити поняття «спілкування» та фактори, які на нього впливають.

Ознайомити учнів з прийомами ефективного спілкування. Розвивати

навички ефективного спілкування.

Основні поняття для засвоєння: спілкування, ефективне спілкування,

прийоми ефективного спілкування.

Структура тренінгового заняття


  1. Привітання. Знайомство «Мій герб»

Хід вправи:

Тренер з'ясовує, що таке герб, що на ньому може бути зображено, якої він може бути форми та ін..

Учасникам на аркуші паперу пропонується намалювати власний герб, в якому потрібно представити власне ім'я , свій образ, свою сім'ю, її традиції, потім представити його.



  1. Повторення правил групи.



  1. Слово тренера. Тренер повідомляє, що сьогоднішнє заняття буде присвячено темі спілкування.



  1. Мозковий штурм «Спілкування – це…»(Відповіді записуються на дошці).



  1. Вправа «Плітка» Вибирається 5 учнів, які виходять із класу. Ще одному учневі пропонується подивитись картинку абстрактного змісту, яку він повинен роздивитись та запам’ятати, що на ній намальовано. Потім викликається один з учнів, які вийшли і йому розповідається, що було намальовано на картинці. Кожен по черзі розповідає про намальоване. Останній учасник має зобразити на дошці те, про що він почув.

Обговорити вправу.
  1. Вибирається 5 учнів, які виходять із класу. Ще одному учневі пропонується подивитись картинку абстрактного змісту, яку він повинен роздивитись та запам’ятати, що на ній намальовано. Потім викликається один з учнів, які вийшли і йому розповідається, що було намальовано на картинці. Кожен по черзі розповідає про намальоване. Останній учасник має зобразити на дошці те, про що він почув.


Обговорити вправу:

  • Що відбувалося з інформацією, яка передавалася учасниками в ході вправи?

  • Що в кінцевому результаті відбулося з інформацією?

  • Чи відчували ви відповідальність за достовірність інформації, яку передавали?

  • Як ви думаєте, чому інформація спотворювалася?

  • Які фактори впливали на процес передачі інформації? Що впливало на процес передачі інформації?

  • До чого може призвести така ситуація у реальному житті?



  1. Інформаційне повідомлення:

Прийоми ефективного спілкування

№ п/п

Прийоми

Дії

1.

Активне слухання

Добре слухати – це не просто мовчати, а активно діяти (чути, розуміти, відповідати співрозмовнику)




Використання міміки і жестів

Пам'ятайте про зацікавлений вираз обличчя, кивайте головою, дивіться в очі.




Уточнення

Запитуйте




Перефразування

Повторюйте або переказуйте своїми словами зміст сказаного співрозмовником.




Узагальнення

Коротко підсумовуйте зміст сказаного співрозмовником.

2.

Підкреслення важливості думки співрозмовника


Демонструйте співрозмовнику, що його думка є важливою і цінною

3.

Повторювання імені співрозмовника

Частіше повторюйте ім'я співрозмовника

4.

Безоцінювання

Уникайте крайніх оцінок дій і висловів співрозмовника

5.

Визнання своєї неправоти, вибачення

Беріть відповідальність за свої дії та вчинки, якщо потрібно, просіть вибачення

6.

«Я – повідомлення»

В неприємних ситуаціях усвідомлюйте свої почуття і проговорюйте їх партнеру, не принижуючи його



  1. Вправа «Що сказати?»

Об'єднати учнів у п’ять підгруп, після чого кожна група отримує опис ситуації. Дітям необхідно, порадившись, запропонувати свій варіант висловлювання щодо запропонованої ситуації.

Ситуації:

  1. Однокласник несподівано підходить до тебе на перерві і висловлює своє негативне враження про твій твір, який було зачитано на попередньому уроці.



  1. Друг просить у тебе поради, але вже втретє переказує тобі пригоду, яка з ним сталася, не даючи змоги тобі говорити.

  2. Вчитель обурено висловлює тобі зауваження з приводу прогулювання його уроку.



  1. Мама свариться за твоє пізнє повернення додому.



  1. Твій приятель попросив у тебе на один день ліхтарик, але й досі не повертає його, хоча вже пройшло три дні.

Підгрупи по черзі презентують свої варіанти висловлювань.


  1. Підсумок заняття:

Що нового, важливого для себе ви дізналися сьогодні?

Які висновки зробили для себе?

Класний керівник 5 – В класу

Куракіна В.В.